Autorytety na wynajem

Gdyby próbować określić co jest charakterystyczną cechą współczesnych rynków to trzeba by powiedzieć że zdecydowanie kreatywność dostawców w budowaniu marek i pozycji rynkowych we współpracy ze różnymi środowiskami opiniotwórczymi albo mającymi konkretną pozycję i status w społeczeństwie. Przede wszystkim takimi które są postrzegane bardzo pozytywnie i rozpoznawalne przez większość współczesnych przeciętnych zjadaczy chleba w danym kraju czy regionie. Takie osoby dla producentów i dystrybutorów są dosłownie darami od losu. Aby wyjaśnić ten fenomen warto się skupić na samym zjawisku popkultury która sama w sobie jest ciekawa jako społeczne zjawisko. W tej odmianie popkultury gwiazdy i postacie ze świeczników są postrzegane przez rzeszę fanów oraz osób obojętnie spoglądających ale też się wzorujących. To jak ci gwiazdorzy się zachowują w co się ubierają jest dla wielu osób zdecydowanie bardzo istotne. Młodzi ludzie w swoim zapatrzeniu dążą do tego by jak najbardziej się do takiego idola upodobnić chociażby przez to że noszą takie ubrania albo też kupują podobne a wręczidentyczne produkty. Jest to jakiś sposób by rzeczywiście przez chwilę poczuć się jak idol wiedzieć jak to jest być w skórze tego człowieka. Jednak inny aspekt tego stanu to właśnie wykorzystywanie samych gwiazd przez producentów popularnych i lubianych marek dla własnego zysku. Czyli ci których na to stać a wielkie i znane koncerny mają spore budżety reklamowe zatrudniają konkretne postaci z rynku popkultury jako siewców konkretnej idei i użytkowników jakiś dóbr. W ten sposób sami producenci chcą dotrzeć do jak największej ilości potencjalnych odbiorców którzy mogli by być zainteresowani ich produktami. Im bardziej wizerunki wykorzystywanych postaci ze świata samej mody muzyki czy filmu są charakterystyczne tym większa potencjalna rozpoznawalność reklamowanego przez nie produktu. To w wiadomy sposób przekłada się na wyniki samej sprzedaży czyli producenci bardzo uwaznie dobierają takich bohaterów swoich akcji ponieważ jakieś przeoczenie albo nietrafiony wybór powoduje że produkt nie zostaje zauważony w takim stopniu w jakim powinien według koncernu. Czyli moda na coś budowana jest w sposób planowy bez żadnej spontaniczności przynajmniej w wielu przypadkach są to długo szykowane działania nadzorowane przez zespoły specjalistów. Działanie na zasadzie ’złap gwiazdę’ sprawdza się w takim stopniu że raczej nie należy się spodziewać by firmy z tego zrezygnowały. Zbyt wiele na tym zyskują. Trudno się też spodziewać by same gwiazdy zgłaszały w tej kwestii obiekcje. Przeciwnie coraz częściej traktują taką współpracę jako zabieg marketingowy. Budują też odpowiednio swój wizerunek tak by więcej producentów chętnie ich w roli takich prekursorów mody obsadzało. Jest to zdecydowanie opłacalna polityka personalna. W pewnym momencie sami ludzie ze świecznika stają się ikonami stylu. Producenci zarabiają gwiazdy również a konsumenci są zachwyceni. Czyli wszyscy mają to czego pragną. Jest to forma optymalnej równowagi wykreowanej przez sprytnych marketingowców. Ale tym się nikt nie przejmuje.

Witaj na moim blogu parentingowym! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących relacji z dziećmi i sposobów na wychowanie. Mam nadzieję, że podoba Ci się ta tematyka i zostaniesz tutaj na dłużej!