OBRAZ KOBIETY W MEDIACH

Obraz kobiety w mediach, a zwłaszcza w telewizji, jest niemal jednowymiarowy. Najczęściej kobieta występuje w roli obiektu seksualnego. Niezwykle ważna jest jej fizyczna atrak­cyjność, ona poniekąd ma stanowić o wartości kobiety. W związku z tym reklamy i konkursy miss piękności są modelem kobiecości. Bardzo rzadko, prawie nigdy, kobieta występuje jako żona i matka. Szczególny wpływ na ten obraz kobiety ma pośrednio ruch feministyczny. Ruch ten żąda dowartościowania roli kobiety w życiu społecznym, stawiając sobie jednocześnie za cel rewolucję obyczajową i kulturową, która ma obalić zdroworozsądkowe doświadczenia wieków. Taki obraz kobiety jest niszczeniem, a nie umacnianiem więzi rodzinnych i wspól­notowych. Nie jest też wyniesieniem, podkreśleniem wartości kobiety.

Witaj na moim blogu parentingowym! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących relacji z dziećmi i sposobów na wychowanie. Mam nadzieję, że podoba Ci się ta tematyka i zostaniesz tutaj na dłużej!